|
Konspekt lekcji z języka polskiego w kl. III gimnazjum
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2170 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Chciałabym zaprezentować konspekt lekcji w kl. III gimnazjum, który został opracowany na podstawie utworu ,, Mały Książę'' Temat: ,, Stworzyć więzy’’, ,, zobaczyć sercem’’ jako przesłania uniwersalne i ponadczasowe zawarte w utworze ,, Mały Książę’’.
Cele:
- uczniowie definiują pojęcia miłości i przyjaźni - uczniowie tworzą symboliczny obraz miłości i przyjaźni ukazany w tekście -analiza tekstu literackiego pod kątem konkretnego zadania - uczniowie ewaluują efekty własnej pracy nad tworzeniem projektów i definicji - przekładanie treści słownych na język muzyki i plastyki
Metody: śnieżna kula, plakat, elementy dyskusji, pogadanka, przekład intersemiotyczny, praca z tekstem
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa, grupowa
Środki dydaktyczne: tekst ,, Małego Księcia’’, kolorowy papier do stworzenia definicji i plakatów, pisaki, kredki, nagranie utworu w wykonaniu K. Sobczyk, teksty refrenu piosenki ,, MAŁY KSIĄŻĘ ’’, teksty sentencji do wklejenia do zeszytu
Przebieg zajęć:
1. Nauczyciel rozdaje uczniom teksty refrenu piosenki ,, MAŁY KSIĄŻĘ ’’ i z użyciem podkładu muzycznego następuje wykonanie utworu.
2. Wspólne ustalenie tematyki zajęć.
3. Praca metodą ,, śnieżnej kuli’’ – podział klasy na 4 grupy, które opracowują definicje miłości i przyjaźni w oparciu o własne przemyślenia i sądy. 4. Następnie ma miejsce podanie definicji, omówienie ich oraz przypięcie na tablicy.
5. W kolejnej części lekcji uczniowie pracują z tekstem ,, Małego Księcia’’ – w tych samych grupach wykonują plakaty tematyczne ( przyjaźń i miłość ).
6. Omówienie plakatów.
7. Wspólnie z uczniami następuje ustalenie tematu lekcji drogą pogadanki ( od symbolu do ponadczasowości i uniwersalizmu ).
8. Zapis tematu ( definicji przyjaźni i miłości ).
9. Rozdanie sentencji z tekstu, które uczniowie wkleją do zeszytu. Podsumowanie.
10. Praca domowa – wypowiedź pisemna: Czego oczekuję od swego przyjaciela?
11. Na zakończenie jeszcze raz wykonujemy piosenkę.
Opracowała: Jadwiga Wojtkiewicz Gimnazjum w Janówce
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|